Unionen er glade for interessen for den nye struktur og tilknytning af en unionskoordinator.

Vi vil gerne i gang så hurtigt som muligt. Derfor flytter vi ansøgningsfristen til d. 31. oktober 2025. 

Vi glæder os til at se din ansøgning, som du kan sende til JTU´s formand Frits Rasmussen på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.. Frits kan også kontaktes på 22 43 22 67.

Vi forventer at holde samtaler i starten af uge 46.

Hvis du allerede tænker, at du kunne have interesse i at bidrage til at løse en af de helt konkrete arbejdsopgaver i unionen, må du meget gerne kontakte os – helt uforpligtende. Det kunne for eksempel være JM for junior, holdturnering eller meget andet – vi finder noget, der er sjovt for dig.

JTU’s bestyrelse har lagt en ny strategi. Målet er både en mere bæredygtig økonomi og at skabe fortsat udvikling i jysk tennis. Derfor ændres organisationen i løbet af det næste halve år.

Bestyrelsen har besluttet, at sekretariatet og organiseringen af Jyllands Tennis Union vil gennemgå en forandring over det næste halve år. Det sker efter grundige overvejelser, der har taget højde for JTU’s økonomi og medlemsklubbernes behov og ønsker. Udgifterne til sekretariat og drift har i en periode oversteget indtægterne i unionen.

”Vi har haft en udfordring i form af et strukturelt underskud. Det har derfor været nødvendigt at nytænke hele organisationen, så vi kan tilpasse vores udgifter til de indtægter vi får. Vi vil naturligvis fortsat understøtte og videreudvikle jysk tennis” siger Frits Rasmussen, der er formand for JTU.

Konkret ophører der med at være en fastansat konsulent i JTU’s sekretariat. Den nuværende fastansatte konsulent i sekretariatet er blevet opsagt og den nuværende vikar vil ikke blive forlænget.

”På bestyrelsens vegne vil jeg gerne sende en stor tak til de berørte medarbejdere for upåklagelig indsats. Det er økonomiske hensyn, der først og fremmest gør, at vi desværre må ophøre samarbejdet med dem” siger Frits Rasmussen.

Jysk tennis skal udvikles

JTU vil fremover samarbejde med en koordinator, der tilknyttes som selvstændig i begrænset omfang. Personen skal delvist løse nogle få af de opgaver, som i dag løses af sekretariatet, men navnlig skal personen med et konkret budget i ryggen identificere og finde personer eller klubber, der fremover skal løse konkrete driftsopgaver.

Bestyrelsen er meget opmærksom på, at de nuværende aktiviteter, der er stor efterspørgsel på, skal videreføres. Samtidig er der behov for både at tilpasse disse samtidig med, at der skal etableres nogle nye. Den nye person får som en meget vigtig prioritet til opgave at udvikle, igangsætte og gennemføre (gerne i samarbejde med andre) disse aktiviteter under JTU-paraplyen.

I allernærmeste fremtid vil bestyrelsen indlede jagten på den rigtige profil til opgaven som koordinator.

De nye aktiviteter skal som udgangspunkt være selvfinansierede for at sikre, at der fremadrettet er en holdbar økonomi.

”Det er vigtigt for os at være åbne over for klubberne om den proces, vi nu går ind i. Der er tale om en tosidet strategi, der skal kombinere en grundlæggende bæredygtig økonomi med et samtidigt fokus på udvikling. Vi tror på, at det her bliver et skridt mod noget bedre,” siger Frits Rasmussen.

Når processen med at finde den rette kandidat er nået længere, vil JTU kommunikere til medlemsforeningerne, hvad den nye struktur konkret vil betyde for klubbernes hverdag.

Eventuelle spørgsmål kan rettes til unionens formand Frits Rasmussen.

Jyllands Tennis Union er på vej ind i en forandring, hvor vi vil gribe den daglige drift an på en ny måde.

I den forbindelse ønsker bestyrelsen at tilknytte en ekstern unionskoordinator, der skal stå for den daglige ledelse af aktiviteterne i JTU.

Den kommende unionskoordinator bliver tilknyttet som selvstændig. I samarbejde med bestyrelsen fastsætteshelt bestemte opgaver, som løses mod et fast årligt honorar.

Der er ingen forventning om, at den kommende koordinator vil kunne løfte alle driftsopgaver. Tværtimod ligger det som en bunden opgave for koordinatoren at finde personer, der mod et fast honorar kan løse helt specifikke driftsopgaver.

Eksempler på driftsopgaver kan være afholdelse af JM, administration af unionens holdturnering, skumtennisstævner, unionstræning og meget andet.

Vær med til at sætte retning op udviklingen i jysk tennis

Som den nye koordinator bliver du ikke stenrig. Til gengæld får du nogle spændende opgaver og muligheden for at præge retningen og udviklingen af jysk tennis.

Du får navnlig til opgave at udvikle, igangsætte og gennemføre  (gerne i samarbejde med andre) nye aktiviteter under JTU-paraplyen.

De nye aktiviteter bør som udgangspunkt være selvfinansierede, så de passer ind i den økonomiske virkelighed i JTU.

Det skal du være med til

·      Lede og skabe retning for JTU efter rammer, der aftales med bestyrelsen

·      Være JTU’s ansigt over for klubberne

·      Finde folk, der kan løse konkrete driftsopgaver og være ansvarlig for at de udliciterede opgaver løses

·      Udvikle og igangsætte nye aktiviteter og produkter

Det skal du kunne

  • være forankret i tennismiljøet med bredt netværk i det jyske
  • fungere selvstændigt inden for de rammer bestyrelsen fastsætter
  • være opsøgende og god i dialogen med klubber
  • have appetit på udvikling
  • turde uddelegere konkrete opgaver
  • have sans for økonomi, så du kan holde dig indenfor de givne rammer
  • være indstillet på at lade den indre ildsjæl være vigtigere end honoraret

Har du spørgsmål så kontakt unionens formand Frits Rasmussen på 22432267, bestyrelsesmedlem Jørgen Torpe Kann på 28935525 eller bestyrelsesmedlem Orla Hoppe på 28992190.

Ansøgning

Ansøgning kan sendes til unionens formand på Frits Rasmussen på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. senest d. 1. december 2025.

Vi forventer have lave en aftale med dig inden jul med en forventet opstart pr. 1. februar 2026.

 

Unionscamp i Aarhus 1900 Tennis
Den 21. september samlede vi 16 spillere hos Aarhus 1900 til en dag fyldt med tennis, hygge og nye bekendtskaber på tværs af klubberne. 💪✨
Formiddagen stod på træning, efterfulgt af en fælles frokost. Om eftermiddagen blev der spillet både single- og doublekampe. Da regnen meldte sig kl. 14, rykkede vi indenfor og sluttede dagen af med fysisk træning. 🙌
En stor tak til Aarhus 1900 Tennis for lån af baner og til Christoffer Hjelm for at hjælpe med at styre træningen. 👏👏

Finalestævnet i Juniorholdturneringen ude 2025
Søndag d. 14. september 2025 blev der afholdt det store juniorholdturneringsfinalestævne udendørs, hvor unge tennistalenter fra hele Jylland dystede om de sidste sejre i udendørssæsonen. Dagen bød på spændende kampe i alle aldersgrupper, hvor der blev spillet med både grøn og gul bold. Energien var i top, og samtlige baner summede af kampgejst, intensitet og godt fællesskab. Stort tillykke til alle deltagerne med deres flotte resultater. Vi i JTU håber at se jer igen til holdturneringen indendørs. Tilmeldingen er allerede åben HER 🎾👏
Se alle billederne fra dagen i galleriet HER

Tilmelding til JM indendørs er åben
Det er snart tid til Jyske Mesterskaber indendørs 2025 for både juniorer og seniorer – og du kan allerede nu finde indbydelserne på JTU’s hjemmeside:
JM er mere end bare tennis, det handler også om hygge, fællesskab og nogle gode dage sammen på og uden for banen.
📅 Tilmeldingsfrist: 3. november 2025
Så kom med og oplev tennis, når det er allerbedst - Vi glæder os til at tage imod jer i Kolding Tennis Klub, Skovbakken Tennis eller Aarhus 1900 Tennis 🙌

Tilmelding til Holdturneringen Indendørs er åben
Holdturneringen i Jylland - Indendørs 2025/2026 🎾
Det er endnu engang tid til at samle holdet! 🙌
Indendørssæsonen byder på masser af muligheder for både juniorer og veteraner til at prøve kræfter med andre klubber.
👉 Tilmeld dit hold HER
Jo flere hold, der melder sig til, jo sjovere bliver det – så tag fat i dine holdkammerater allerede i dag.🎾

Unionscamp i Randers Tennisklub med tennis, grin og fællesskab i fokus 🎾
Lørdag den 7. september blev der endnu en gang afholdt unionscamp i Randers Tennisklub. 14 spillere deltog, og dagen bød på masser af tennis, hygge og nye bekendtskaber på tværs af klubberne.
Formiddagen bød på træning, efterfulgt af en fælles frokost. Om eftermiddagen blev der spillet en puljeturnering med kampe på tid, hvor alle fik mulighed for at prøve kræfter med forskellige modstandere.
Dagen blev rundet af med en velfortjent omgang spaghetti bolognese, og som prikken over i’et fik deltagerne en goodiebag fyldt med lækkerier med hjem. 🍝🎁
En stor tak til Randers Tennisklub og de frivillige, der igen gjorde dagen til en god oplevelse for alle. 🙌